Vi är finsmakare precis som du

… men vi har också ett ansvar.
Som företagare idag har du ett stort ansvar. Både gentemot dina kunder, men också gentemot miljön.

Capulus är lokalt förankrat med en vision att leverera upplevelser snarare än produkter. Upplevelser som inte sliter på vår planet eller äventyrar nästa generation.

Vårt alternativ ska vara ett mer hållbart sätt att njuta av riktigt bra kaffe på jobbet.

Läs gärna mer på vanliga frågor och svar

En kopp att minnas

På Capulus krånglar vi inte till det. Vi hyr ut och säljer förstklassiga espressomaskiner, erbjuder personlig service och säljer vårt omtyckta lokalrostade kaffe. Vi erbjuder högkvalitativa vattenmaskiner, delikata teér och närproducerad honung. Om du vill maxa kaffeupplevelsen ordnar vi kaffekoppar med er företagslogga. That’s it. Vi fokuserar på det vi är bra på.

Fördelarna med Capulus

Varför du ska välja våra kaffelösningar:

  • Hållbart producerat och lokalrostat kaffe
  • Maskiner av hög kvalité
  • Snabb service
  • Ett företag med lokal förankring

Vill du veta vad andra bolag tycker om oss? Klicka här för referenser

Frågor och svar om kaffe på jobbet.

Ok, jag är intresserad! Vad blir nästa steg?

Kul! Hör av dig till oss och så bokar vi tid för en behovsanalys (givetvis förutsättningslöst och kostnadsfritt). Därefter brukar vi ta en kaffeprovning!

 

Hör av dig så berättar vi mer.

Vi sitter fast i avtal med annan leverantör som vi inte är nöjda med. Går det att lösa?

Absolut! Ganska ofta kan vi hjälpa till att lösa ut er från befintligt avtal med stöd från våra leverantörer. Kontakta oss så kikar vi närmare på det.

Vilka kaffemaskiner är populärast hos er?

Klicka här. För att läsa mer om våra mest populära maskiner

Vad har ni för te?

Vi tillhandahåller ekologiskt odlat och FairTrade-certiferat te från Clipper.

Hur ser ett avtal ut hos er?

Vi är flexibla som bolag – ni kan som kund hyra, leasa eller köpa maskiner hos oss. Vill man hyra eller leasa kan vi skriva avtal från 12 månader upp till 60 månader.

Service erbjuder vi månadsvis eller kvartalsvis.

Vad gäller kaffe så är ni inte bundna till någon kvantitet, utan köper så mycket ni förbrukar.

Hur fungerar hygienservice?

Ett serviceavtal tecknat med oss innefattar hygienservice kvartalsvis eller månadsvis.

Det som genomförs under hygienservicen är rengöring av bryggsystem och allmän uppfräschning av maskinens interiör och exteriör.
Det installeras nya, maskindiskade delar såsom slangar, sumplåda och blandskålar, samt så genomförs avkalkning vid behov.

Detta innebär färre driftstopp och en godare kopp kaffe!

Hur snabba är ni på plats om man har serviceavtal och maskinen är trasig?

Vi garanterar service inom 4 timmar, men är det totalt driftstopp är vi på plats betydligt snabbare än så.

Kan vi inte kunna lösa problemet på plats samma dag, ställer vi alltid ut en vikariemaskin.